Scones - szkockie bułeczki owsiane

14:21


Hej :) Jak Wam mijają wakacje? Ja postanowiłam zrobić dzisiaj coś pożytecznego i znalazłam przepis na bułeczki, które są dobrym rozwiązaniem dla tych, którzy zdrowo się odżywiają, w tym również dla mnie.Na blogu znajduje się również inny przepis - zapraszam - Sernik z brzoskwiniami


Składniki:

-190g (1 i 1/2 szklanki) mąki pszennej
-160g (2 szklanki) płatków owsianych
-50g (1/4 szklanki) cukru
-20g (4 łyżeczki) proszku do pieczenia
-1/2 łyżeczki soli
-70g (1/2 szklanki) suszonych porzeczek
-1 jajko, roztrzepane
-115g roztopionego masła
-80ml (1/3 szklanki) mleka


Przygotowanie:

1.Rozgrzać piekarnik do 220°c.Lekko wysmarować tłuszczem blachę do pieczenia.

2.W dużej misce wymieszać mąkę z płatkami owsianymi, cukrem, proszkiem do pieczenia, solą i porzeczkami.W środku zrobić wgłębienie.W małej misce roztrzepać jajko, aż będzie pieniste, a następnie dodać do niego roztopione masło i mleko i wymieszać.Wlać mieszaninę do zagłębienia w mące i wymieszać całość, aby powstało miękkie ciasto.Podzielić ciasto na dwie części i uformować dwa koła o grubości ok. 1,5 cm.Ułożyć na przygotowanej blasze.Przeciąć koła jak pizzę na 8 klinów.

3.Piec w nagrzanym piekarniku przez 15 minut, aż ciasto lekko urośnie i będzie przyrumienione.Porozdzielać kliny i podawać na ciepło.

4.Zamiast formować z ciasta koła można je po prostu nakładać łyżką na blachę, żeby powstały okrągłe bułeczki.


Moje bułeczki:
Zamiast suszonych porzeczek dodałam musli z orzechami i śliwkami.Piekarnik natomiast nagrzałam do 150°c i włączyłam termoobieg.


        Przepis:http://allrecipes.pl



Zapraszam również na maraton filmowy organizowany przez Ulę z bloga http://stella191.blogspot.com.Rozpocznie się on 4 lipca, a tematem przewodnim będzie komedia.Więcej szczegółów na jej blogu - zapraszam :)



                                                     Kontakt i współpraca: ksiazek1999@onet.pl
                                  Instagram | Ask.fm | Bloglovin' | zBLOGowani | Twitter | Google + 

                       Jeśli jesteś blogerem/blogerką z woj. lubelskiego dołącz do grupy na Facebook'u


You Might Also Like

0 komentarze

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję :)
Obraźliwe komentarze zostaną usunięte.
Zakaz kopiowania!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...